85 jaar WGK

Home » 85 jaar WGK

85 jaar WGK

Boek 85 jaar thuisverpleging

’85 jaar thuisverpleging’ gaat dieper in op de geschiedenis van het Wit-Gele Kruis van 2007 tot 2022.

• Hoe is de zorg voor de patiënt geëvolueerd?
  • Hoe is de werking voor onze zorgverleners veranderd?
  • Welke rol heeft het Wit-Gele Kruis gespeeld bij structurele hervormingen in het zorglandschap?

In dit boek laten we enkele belangrijke hoofdrolspelers van de voorbije 15 jaar aan het woord over hun ervaring en beleving. In de loop der jaren heeft de organisatie heel wat veranderingen omarmt, waarbij niet altijd de makkelijkste weg werd bewandeld.

Het Wit-Gele Kruis heeft in 15 jaar haar kwaliteitsvolle zorg kunnen optimaliseren. De komende 15 jaar zal de rol van de patiënt, en de participatie in zijn zorg, steeds belangrijker worden. Als grootste organisatie in de thuisverpleging springen we nu al mee op de kar. Innovatie en digitalisering is van belang voor een betere zorg. Het Wit-Gele Kruis zal dat doen op basis van de doelstellingen in Quintuple Aim waarbij sociale rechtvaardigheid en inclusie centraal staan.

Bestel hier het boek

Personeelsfeest

85 jaar zorg verlenen… dat moeten we vieren! En dat deden we. Op 16 september kwamen bijna 2000 collega’s naar Brussels Kart Expo voor een avond in teken van ‘circus’. Een avondvullend programma met klinkende namen zoals circusdirecteur Riadh Bahri en Jelle Cleymans & Jonas Van Geel en een walking dinner om van te watertanden. Onder leiding van de circusdirecteur kwamen de retronnettes, steltenlopers, hoela-hoep’ers & tal van andere acts een prachtig spektakel opvoeren!

Onthulling gedenkplaat oprichter

Op 1 december onthulden we in Gent een gedenkplaat ter ere van dr. Henri Van de Putte, oprichter van het Wit-Gele Kruis. De huldiging gebeurde in aanwezigheid van de familie en de Gentse schepen van Burgerzaken, Isabelle Heyndrickx.
De gedenkplaat is te zien aan de gevel van de woning van dr. Van de Putte, in de Groot-Brittanniëlaan nr. 28, waar nu nog steeds de radiologiepraktijk gevestigd is van de echtgenoot van de kleindochter van dr. Van de Putte. Het is een gebaar van erkenning voor de familie vanuit het Wit-Gele Kruis, en een blijvende herinnering in het straatbeeld van Gent.